-
CRM Application Providers
شنبه 3 شهریورماه سال 1386 06:01
What is CRM CRM is the business strategy that aims to understand, anticipate, manage and personalize the needs of an organization's current and potential customers. Listed below are the key Customer Relationship Management (CRM) application providers. CRM Solutions for Medium to Large Companies Applix iCRM Chordiant...
-
مروری بر انواع سیستمهای اطلاعات مدیریت
شنبه 3 شهریورماه سال 1386 05:46
تعریف سیستم اطلاعات: سیستمی که برای کاربران سازمان داده یا اطلاعات فراهم میکند که اگر در این سیستم از کامپیوتر استفاده شود به ان سیستم اطلاعات مکانیزه می گویند. سیر تکامل سیستمهای اطلاعات: 1-پردازش داده( دوره 1950) 2-سیستم اطلاعات مدیریت(1960-مسایل ساختار یافته) 3-سیستم حمایت از تصمیم(1970-مسایل نیمه ساختار یافته)...
-
فن آوری ارتباطات و اطلاعات ( ICT)
شنبه 3 شهریورماه سال 1386 05:43
امروز ما شاهد دگرگونی بسیاری در امر تجارت و بخصوص تجارت جهانی می باشیم امری که نسبت به دهه قبل بسیار متحرک گشته است. تجارت نیازمند برقراری ارتباط با دیگران (بازارهای دیگر ) و حفظ این رابطه است در نتیجه دیگر نمی توان خود را مخفی نمود و از برقراری ارتباط با دیگران صرف نظر نمود. طبیعی است که هر کشور، سازمان و ارگانی برای...
-
Customer Service And Employee Satisfaction
شنبه 3 شهریورماه سال 1386 05:31
Customer Service and Employee Satisfaction have been hand in glove since the beginning of time. Measuring that satisfaction, however, is another story.. Since all of us have different wants, needs and perceptions, you might find yourself with several different pictures based on when you ask, what you ask and who you...
-
4 Steps to Spectacular Customer Service
شنبه 3 شهریورماه سال 1386 05:13
Implement this simple 4-step process for creating a spectacular flashpoint culture of your own.. Most towns have at least one “flashpoint” business—a place that’s famous for its turbo-charged workers and lines of eager customers. These are the local hot spots that are “always jumping,” places in which employee...
-
شبکه عصبی چیست؟
شنبه 3 شهریورماه سال 1386 05:02
شبکه های عصبی مصنوعی ( Artificial Neural Network ) الگویی برای پردازش اطلاعات می باشند که با تقلید از شبکه های عصبی بیولوژیکی مثل مغز انسان ساخته شده اند.عنصر کلیدی این الگو ساختار جدید سیستم پردازش اطلاعات آن می باشد و از تعداد زیادی عناصر (نرون) با ارتباطات قوی داخلی که هماهنگ با هم برای حل مسائل مخصوص کار می کنند...
-
نوعشناسی سیستمهای اطلاعات
شنبه 3 شهریورماه سال 1386 04:40
- مقدمه اگر موضوع مطالعه شما سیستم های اطلاعات است، سیستم های اطلاعات را تحلیل و طراحی میکنید یا قصد دارید سیستم اطلاعات مناسبی برای سازمان خود خریداری کنید یا سفارش تهیه آن را بدهید، داشتن یک دید سیستم اتیک از انواع مختلف سیستم های اطلاعات، برای درک بهتر حوزه نیازمند سیستم اطلاعات و انتخاب سیستم اطلاعات مناسب...
-
BPR یا ERP کدامیک مقدمند ؟
شنبه 3 شهریورماه سال 1386 03:07
عوامل امروزین تغییر یعنی : مشتری , رقابت و تغییر که موجبات تغییر و تداوم رشد , تکامل و خلاقیت در کسب و کارها به آنها وابسته است و به بیانی دیگر برخورد با اصطلاحاتی از قبیل : سرعت , انعطاف پذیری , کیفیت , سرویس دهی (خدمت رسانی) و هزینه و از این قبیل کلمات که هر یک موجب پیشبرد تغییر در دنیای کسب و کار می گردند و خط مشیء...
-
مدیریت فناوریهای ارتباطات و اطلاعات(ICTs ) در سازمان
سهشنبه 9 مردادماه سال 1386 11:29
نگاه نوین به مسائل مدیریتی ایجاب می کند که مدیران به سادگی از کنار نقش تاثیر گدار فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی عبور نکنند. ورود گسترده رایانه و ابزارهای جانبی آن به درون ساختار اجرایی و اداری سازمان ها و گسترش اقبال عمومی مدیران به انجام اطلاع رسانی در حیطه شبکه جهانی اینترنت حتی به صورت ظاهری امری است که باید با...
-
جنگ در دنیای مجازی
سهشنبه 9 مردادماه سال 1386 11:14
منبع: سایت آیندهنگر جنگ های آینده با بکارگیری کامپیوتر انجام می شود و فناوری نوین اطلاع رسانی هر چه بیشتر در خدمت ارتش ها قرار خواهد گرفت. برای سربازان آینده ، جنگ بدون کامپیوتر بی معنی است و چرخ بال ها، تانک ها، نفربرها و حتی تجهیزات سبک و فردی سربازان هرچه بیشتر الکترونیکی خواهند شد. سربازان آینده در زمان وقوع یک...
-
پارادایم های مدیریت برتر در هزاره سوم
سهشنبه 9 مردادماه سال 1386 11:07
خلاصه : مدیریت سازمان ها، همانند هر پدیده ای دارای ماهیتی پویا هستند. میزان پویایی مدیریت سازمان، بسته به مجموعه اقدامات عملی و کنش های فکری مدیران است . برای برون رفت از چالش هایی که سازمان ها با آن روبه رو هستند، همخوانی کنش های فکری و اقدامات عملی مدیران جزء حیاتی ترین عرصه عملیاتی است. به منظور پویا و نوآورانه...
-
مشاهده لحظه به لحظه وضعیت جهانی امنیت اطلاعات
پنجشنبه 4 مردادماه سال 1386 13:32
با آغاز همکاریهای مشترک گوگل و گروه نرمافزاری پاندا در یک طرح بزرگ امنیتی، از این پس کاربران خانگی اینترنت و مدیران شبکه میتوانند وضعیت و شدت انتشار آلودگی در رایانهها و شبکههای محلی را در هر نقطه از جهان، مشاهده و ارزیابی کنند. در پروژه جهانی Infectedornot، که با هدف ارزیابی و ارتقای شرایط امنیتی رایانهها و...
-
آنارشی و اینترنت
پنجشنبه 4 مردادماه سال 1386 13:15
همشهری آنلاین - ترجمه علی ملائکه: گوردون گراهام استاد فلسفة اخلاق دانشگاه ابردین اسکاتلند در این مقاله میگوید اینترنت بیشتر از آنکه آنارشی سیاسی را ترویج کند، آنارشی اخلاقی را رواج میدهد و این ذاتاً ویرانگر است. کلمة آنارشی (anarchy) به دو طریق معنا می شود: یک معنای مثبت و یک معنای منفی. آنارشی در کاربرد مثبت آن،...
-
بیاحترامی در دنیای مجازی
پنجشنبه 4 مردادماه سال 1386 13:13
همشهری آنلاین - ترجمه دکتر على ملائکه: احتمالاً شما هم اىمیلهایى با محتواى تند و غیرمحترمانه و حتى سرشار از ناسزا دریافت کردهاید و شاید خودتان هم چنین اىمیل هایى را فرستادهاید. تامل درباره این پدیده بیانگر نوعى بىتوجهى به افرادى است که با آنها از طریق ایمیل ارتباط برقرار میکنیم؛ به این معنا که در ارتباط...
-
جهان مجازی به معنای واقعی یک جهان است
پنجشنبه 4 مردادماه سال 1386 13:09
همشهری آنلاین-شکوه خسروانی: دکتر سعیدرضا عاملی، رئیس مؤسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپای دانشگاه تهران، در آستانه برگزاری همایش "فضای تعاملی جهانی- محلی: نهادهای مجازی" به تشریح دیدگاههای خود در این خصوص پرداخت. از دیدگاه دکتر عاملی فضای مجازی مولود به وجود آمدن صنعت ارتباطات حاضر با غایب است. از زمانی که صنعت...
-
شناسایی از طریق فرکانس رادیویی (RFID)
دوشنبه 25 تیرماه سال 1386 05:42
اصولاً به هر سیستمی که قادر به خواندن و تشخیص اطلاعات افراد یا کالاها باشد سیستم شناسایی یا Identification System گفته میشود. بطور کلی شناسایی خودکار و نگهداری داده ها (AIDC) روشی است که طی آن تجهیزات خواه سخت افزای یا نرم افزاری قادر به خواندن و تشخیص داده ها بدون کمک گرفتن از یک فرد هستند. بارکدها، کدهای دو بعدی،...
-
اصول و مبانی سازمان های مجازی
دوشنبه 25 تیرماه سال 1386 03:32
● مقدمه: شاید شما از خودتان بپرسید چرا باید محل کار ما یک ساختمان حتما" اداری باشد؟ چوابها معمولا" یکسان هستند .مثلا" می گویند چون با سایر همکاران در آنجا هستیم وبه کار فروش یا خدمات می پردازیم. یا درآن مکان نیز می توانیم سوالات کاری خودمان را ازهمکاران بپرسیم. اما سوال اینجاست، اگر قرارنباشد برای کار کردن و گرفتن...
-
زندگینامه و اندیشه های بیل گیتس
دوشنبه 18 تیرماه سال 1386 06:15
زیستن در لحظه از آنجا که بیل گیتس به عنوان مدیری نمونه و موفق در عرصه فعالیت های اقتصادی بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، نگاهی هرچند کوتاه به عوامل تأثیرگذار در توفیق جهانی این مدیر توانا و همکاران او بدون شک می تواند برای مدیرانی که در اندیشه دستیابی به راهکارهای کاربردی برای موفقیت بیشتر سازمان خود هستند،...
-
وب 3 ، تغییر دوباره اینترنت
دوشنبه 18 تیرماه سال 1386 05:50
ماهنامه رایانه خبر ، علیرضا مجیدی مقدمه : در زمانهای هستیم که وب هم ، هر از چندگاه مانند نرمافزارها ، نسخههای جدیدی پیدا میکند که با اعداد مشخص میشوند. تقریبا سه سال پیش در شرایطی که برخی سقوط پدیده «دات کام» را پیشبینی میکردند ، شخصی به نام Dale Dougherty ، رؤیای چیزی به نام وب 2 را در سر میپروراند....
-
آموزش مدیریت پروژه های IT- قسمت اول
جمعه 15 تیرماه سال 1386 10:56
پروژه چیست؟ - از فعالیت ها است که برای دستیابی به منظور یا هدفی خاص انجام می گیرد. پروژه ها شامل فعالیت هایی هستند که باید در تاریخ معین با هزینه های معین و کیفیتی تعیین شده انجام شوند. - هر قسمت از کاری که در سازمان انجام می گیرد را یمتوان یک پروژه دانست به شرطی که مشخصات زیر را داشته باشد: 1- افق زمانی مشخص 2- مجموع...
-
هیچ نظام مراقبت بهداشتی همچون جزیره ای تنها نیست-قسمت دوم
پنجشنبه 14 تیرماه سال 1386 07:35
در کارهای اضطراری توان واکنش آنی به وجودآورید بیش از هشتاد شرکت خدمات اتش نشانی و آمبولانس در شش کشور، به کمک نظام رایانه های شخصی و اینترنت، توان بازتاب پیام ها و نجات جان مردم را در حد چشمگیری بالا برده اند. با یاری GPS که ماهواره ای است، آمبولانسی که در نزدیک ترین پایگاه به خانه بیمار است، از روی نقشه و کوتاهترین...
-
آموزش مبانی فناوری اطلاعات- قسمت دوم
پنجشنبه 14 تیرماه سال 1386 07:31
نقش فناوری در سازمان فناوری پیشرفته تهدیدها و فرصت های جدیدی را برای سازمان فراهم می آورد. تغییر در فناوری موجب تغییر در قانونمندی های بازرگانی شرکت ها گردیده و سیستم سازمانی و اجتماعی در کشورهای پیشرفته را متحول ساخته است. نقش فناوری در سازمان: 1- ارتقا و بهره وری 2- افزایش توان تولیدی کشورها 3- توسعه اقتصادی 4-...
-
آموزش مبانی فناوری اطلاعات- قسمت اول
سهشنبه 12 تیرماه سال 1386 08:03
فناوری( Technology ): 1- فناوری هر ابزار یا روش، محصول، فرآیند، تجهیزات فیزیکی یا روش های انجام کار یا ساخت است که به وسیله ان قابلیت های بشری توسعه می یابد.(شون- Schon ) 2- فناوری عبازت است از ابزار، مکانیزم، دانش یا فرآیندی برای تبدیل ورودی ها به خروجی ها که برای ارتقای قابلیت های افراد، گروه های کار و سازمان به کار...
-
هیچ نظام مراقبت بهداشتی همچون جزیره ای تنها نیست-قسمت اول
دوشنبه 11 تیرماه سال 1386 06:01
چند سال پیش یکی از کارکنان مایکروسافت را به خاطر سکته قلبی مختصر مادرش، به نزد خانواده در ایالتی دیگر فراخواندند. پس از بهبودی مادر، آن کارمند تصمیم گرفت تا وی را با خود به شمال غرب بیاورد و نگهداری کند. مادر بسیار بهتر شده بود ولی دیگر هرگز به حال نخست برنگشت و هر از گاهی می بایست در بیمارستان بستری شود. رخدادهای دو...
-
آموزش مدیریت استراتژیک: قسمت سوم
دوشنبه 11 تیرماه سال 1386 05:59
الگوی جدید سازمان دهی دستورالعمل سازمان های حرفه ای در اواخر دهه ی 80 و اوایل دهه ی 90 و تا حال خاضر به صورت روز افزونی به محور واقعیت های زندگی سازمانی شکل گرفته است . سلسله مراتب ها به جای افزایش بهره وری یا کیفیت بهتر محصولات و خدمات موجب افزایش هزینه ها می شود و شمار زیادی از مدیران میانی و رده پایین عامل افزایش...
-
BPR:موضوعات کلیدی BPR
دوشنبه 11 تیرماه سال 1386 05:36
موضوعات کلیدی BPR و تحولات آن برای تجارت الکترونیکی در این جا به شیوه ی پرسش و پاسخ، با یک مرور در مفاهیم و جنبه های تحول BPR برای تجارت الکترونیکی آشنا می شوید . ابتدا با یک بررسی (با دید کسب تجربه و آشنایی )در اولین موج در اواسط رهه 1990 با موضوعات کلیدی آن آشنا می شویم . سپس به تحولات BPR در دومین موج آن یعنی اواخر...
-
BPR: نمونه سوم
پنجشنبه 7 تیرماه سال 1386 07:07
نمونه سوم: تغییر مدیریت دانش مربوط به فرآیند( BPR از طریق طراحی مجدد مدیریت دانش) شرکت Storage Dimension تولید کننده نوعی دیسک رایانه ای و سیستم های عظیم نگهداری اطلاعات رایانه ای برای شرکت ها و سازمان های دارای شبکه های عظیم محلی و بین سازمانی جهت حفظ داده های حساس و مهم طراحی شده اند. مشتری های این شرکت از نوع صنایع...
-
BPR: نمونه دوم
پنجشنبه 7 تیرماه سال 1386 07:04
نمونه ی دوم: تغیر جریان اطلاعات مربوط به فرآیندها( BPR از طریق طراحی مجدد جریان اطلاعات) شرکت صنایع مارشال نیز ازدرآمد 1.3 میلیارد دلاری از طریق توزیع و تولید قطعات الکترونیکی در آمریکا برخوردار است. این شرکت بیش از 125 هزار قطعات مختلف الکترونیکی مربوط به 100 فروشنده اصلی یا سازنده ی آن ها در امریکا و ژاپن زرا بین...
-
BPR: نمونه
پنجشنبه 7 تیرماه سال 1386 07:01
نمونه ی اول: ترکیب فرآیندها و ساختار جدید( BPR از طریق طراحی مجدد ساختار) شرکت L.L.Bean یکی از بزرگترین شرکت های توزیع کننده کالاهای ورزشی در آمریکاست که از طریق کاتالوگ سفارش می پذیرد. در سال 1996 و به برکت اجرای پروژه ی BPR کل فروش این شرکت 1.2 میلیارد دلار از محل توزیع 16000 قلم کالای ورزشی متفاوت و از کانال 24...
-
آینده نگاری، ابزاری جهت سیاستگذاری در راستای چشم انداز توسعه (تک
دوشنبه 28 خردادماه سال 1386 08:44
چکیده تحقق چشم انداز 20 ساله کشور نیازمند الزاماتی است که توجه و به کار گیری آنها می تواند نقش مهمی در محقق شدن این سند ملی ایٿا نماید. از آنجایی که سند چشم انداز به ترسیم آینده ای آرمانی در دنیایی پر رقابت، پیچیده و به سرعت در حال تحول می پردازد، ضرورت سیاستگذاری به ویژه در حوزه علم و تکنولوژی را بیش از پیش نمایان می...