اصول ده گانه اقتصاد دیجیتالی

با با تشکر از خانم آوا جاودانی

 

·         پیوستن به جمع

هنگامی که قدرت از مرکز به بیرون جریان پیدا می کند، مزیت رقابتی متعلق به آنانی خواهد بود که یاد بگیرند چگونه نقاط قدرت غیرمتمرکز را در آغوش بگیرند.

 

·        بازده صعودی

هنگامی که اتصالات بین افراد و اشیاء افزایش پیدا می کنند، پیامد این اتصالات، به شدت تکثیر می شود. بطوری که موفقیت اولیه در"خود انحصارگری" نیست، بلکه در "خود افزایی" است.

 

·        فراوانی و نه کمیابی

هنگامی که تکنیک های تولید، هنر فراوان کردن کپی ها را تکامل می بخشند، ارزش به وسیله فراوانی منتقل می گردد تا به وسیله کمیابی . این ویژگی قانون کسب و کار سنتی را دگرگون کرده است.

 

 

·        به دنبال رایگان نمودن باشید

هنگامی که کمیابی منابع جای خود را به فراوانی می دهد، سخاوت منجر

به تولید ثروت می شود "رایگان سازی پیگیری کنید" خود تمرینی است برای سقوط گریزناپذیر قیمت ها و از تنها کمیابی واقعی تغذیه می کند: توجه انسان.

 

·        ابتدا شبکه را تغذیه کنید

هنگامی که شبکه ها تمام تجارت را به هم وصل می کند، تمرکز اولیه شرکت ها از بیشینه کردن ارزش شرکت به بیشینه کردن ارزش شبکه انتقال می یابد. اگر شبکه حیاتش را از دست بدهد، شرکت های موجود آن شبکه نابود می شوند.

 

·        در اوج واگذار نمائید

هنگامی که نوآوری فزون می یابد، واگذاری موفقیت های بزرگ به منظور رهایی از کهنه شدن نهایی آن، مشکل ترین و در عین حال ضروری ترین وظیفه پیش رو است.

 

·        از مکانها به فضاها

هنگامی که نزدیکی فیزیکی (مکان) به وسیله افزایش تعاملات چندگانه برای هر کس، در هر زمان و در هرمکان (فضا)جایگزین می شود و فرصت ها برای واسطه ها و موقعیت های مناسب در اندازه میانه مهیا می شود.

 

·        هماهنگی؟ خیر،سیلان پی در پی

هنگامی که آشفتگی و ناپایداری در کسب و کار عادی می شوند ،کاراترین حرکت برای حفظ حیات ایجاد اختلال به شدت گزینشی و مداوم حاصل می گردد،که ما آن را به نوآوری تعبیر می کنیم.

 

·        تکنولوژی رابطه

هنگامی که مواد نرم بر مواد سخت غلبه می یابند، قوی ترین تکنولوژی ها آنانی هستند که روابط نرم از همه نوعشان ر ا بسط ،تقویت و توسعه دهند.

 

·        فرصت ها قبل از کارایی

هنگامی که ثروت، به کمک بالابردن کارایی ماشین ها حاصل می آید، به وسیله رهاکردن اکتشافات کم بازده و خلق فرصت های جدید می توان ثروت بیشتری بدست آورد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد